Heia bortelaget!!!

Blogglistenhits
Julekvelden er over, og mange lokale idrettslag har nok solgt godt med sesongkort som julegave.
På noen stadioner handler om det om å få fast plass på den fineste steinen, noen har
klappstol inkludert i sesongkortet, og på Emblem får du en kopp kaffe på hver hjemmekamp.
De som er så heldig å sitteplasser på plaststoler kan gå sesongen glad i møte. Sånn sett kunne
det vært interessant å bli Blindheimssupporter. Brannmann har faktisk to Blindheimjakker, men
det er i kraft av å være oppmann i volleyball. Der har vi tørr og varm tribune hele sesongen,
så slik sett er det rart at ikke flere foreldre velger volleyball for barna sine. Nå ryktes det også at
Blindheim skal få overbygg på tribunen, så da må RBK-skjortene se til å rykke opp til Twitterliga 1
raskere en svint! En så lenge skal vi kose oss på Bergsøy, Color Line, Rollonbana med plast under
stumpen. Så får gjestene på Emblem tåle å stå å henge langs gjerdet ved russerskolen på Emblem.


I ukene før jul har terminlistene for 2018 ramlet inn sakte men sikkert. Lokaloppgjørene er
det første man leter etter på disse listene, og flinke folk i Fotballforbundet setter godbitene gjerne
til 16. mai. Brannmann får ta seg en tur til Molde i august, og steller Brann seg riktig godt neste
sesong kan det bli gullfeiring i Ballsund i november! I Borettslaget er det fryktelig langt mellom
godbitene fra AaFK. Hele terminlisten minner om et av disse utforrennene fra Alpene der vi kun
følger tøffingene fra toppen før kameraene mister dem, og så kommer de ut av skogen etter et
minutt på en transportetappe på en traktorvei - en såkalt gli-etappe. En slik gli-etappe håper jeg
det blir for AaFK, og at de kommer ut av skogen i slutten av november, klar for nye nederlag mot
Brann i 2019! Posten har to ligaer i 2018 også, og i en av postkassene finner vi Hødd og Brattvåg.
Spennende oppgjør mot to lag som begge vil være større en de er. Brannmann gleder seg! I en av
de seks Tippeligaene skal skal Herd, Spjelkavik og Hødd 2 møtes til lokale dueller. Herd har
allerede vist hva Hødd 2 møter i sitt nye selskap ved å ødelegge julekosen med 9-0 nå rett før jul.
I de lokale ligaene er det go`biter hver uke, så der er det kun glede!


ALDRI i mitt liv hadde jeg trodd at Brannmann skulle bli oppringt av en avis på grunn av en blogg!
Men så skjedde her forleden, og livet har lært meg at man må ta de sjanser man får.
En onsdag i slutten av desember ble jeg avbildet i min nylig innkjøpte tømmerhuggerskjorte
fra en kinesisk nettside. Lett dandert med et eldre Brannskjerf var jeg riktig så fin der jeg satt.
Men der tok jeg skammelig feil! Min moteriktige nabo reagerte meget sterk på at det var MULIG å
stille opp i media i et slikt antrekk. “Var ikke det en kvinnelig journalist som kunne hjelpe deg”, skrek
han til meg! Jeg er jo en ydmyk kar, så jeg måtte vel si meg enig i at fargekombinasjonene ikke var
helt heldig. Men samtidig så matchet det både AC Milan hjemmedrakter og Emblem`s bortedrakter,
så helt ille var det vel ikke. Jeg tolket derfor min kjære nabo sitt moteengasjement som ren
misunnelse. Derfor var det stor glede da jeg fant en lignende skjorte på salg på Jula.
Dermed var julegaven i boks til min oppfarende nabo. Det viste seg å være ren misunnelse,
så han ble selvsagt glad. På dugnadene på Emblem regner jeg med det blir mye skotskruter å se
fremover våren.


Selv om Premier League er et godt substitutt til vår lokale fotball,
oppleves en avstand til det som skjer på skjermen på andre siden av Nordsjøen.
Ringside på de lokale fotballbanene får man med seg kommentarer, latter og ikke minst
alle glosene en søndagsskolegutt ikke bør besudles med. En av de artigste observasjonene jeg
gjorde i 2017 sesongen hadde jeg aldri opplevd om jeg ikke var tilstede akkurat der og akkurat i
det hjørne på stadion. Jeg velger å anonymisere både stadion og lag siden involverte parter nok
ikke ville blitt takknemlig for å bli gjenkjent. Brannmann var ringside på en lokal stadion på Sunnmøre.
Det var A-lagskamp, og oppgjøret var tett og jevnt. Jeg hadde funnet meg et rolig hjørne av banen,
og stod noen meter fra en mor og datter som fulgte kampen der sønn til moren spilte. Mor var
tydelig engasjert i kampen, og når sønnen ble tatt av banen på tampen av kampen, rant det helt
over for mor. Hun ble så sint og arg at jeg ble en del av av et familiedrama uten sidestykke.  
Hun var lynings på trener, oppmann, saftblander, linjemann, medspillere til sønnen, speaker og
sikkert også kona til treneren. Det gikk så langt at i sluttminuttene begynte hun heie på
bortelaget! Brannmann stod og humret og koste seg over hele situasjonen, og tenkte at
det er greit vi har fotballbanene der alt overskudd av elendighet vi har i oss kan få utspring.
Håper på nye skittentøyvasker i 2018!     


Brannmann har bestemt seg for å lage sin egen vinterserie i 2018.
Voldasupporter er suveren på å sope med seg alt av treningskamper på Sunnmøre, og basert
på informasjon fra denne siden skal Brannmann gjøre et tappert forsøk på å følge lagene i en
tabell helt inn til seriestart. Forhåpentligvis vil det gi en pekepinn på hvor lagene står når første
kamp spilles ut på vårparten. Følg med følg med!

Da trykkes send med ønske om et rundt godt nytt år!

Kommentarer